top of page

Recent Posts

Archive

Tags

A legjobb - az lesz

Gyerekkoromban nagyon féltem az örvényektől. Sokszor csak álltam a hídon és órákig a hídlábnál megbabonázva figyeltem, ahogy örvénylik a víz és kontrollálatlanul magába szippant mindent, ami arra téved. Anyám arra tanított, aki egyébként retteg a víztől és valószínűleg ezért volt különösen fontos számára, hogy belőlem jó úszó váljék, hogyha bármikor örvénybe kerülnék, akkor mozdulatlanná kell válnom és úgy lesz esélyem a túlélésre. Amikor egyszer a tengerben búvárkodtunk egy erős áramlatban merültünk, elragadt a víz és a vízzel együtt ez a félelmem. Az áramlat hasonlóan működik, mint az örvény, viszi, ami belekerül. Jó, ez van, el kell engednem magam, lassítani a lélegzetem és inkább figyelni a látványt. És sikerült. Egy életre meghatározó élményben volt részem. Gyakran gondolunk hülyeségeket, hajlamosak vagyunk rátekeredni a negatív gondolatmenetre, belekerülve egy spirálba. Rácsavarodunk, egyre rosszabb és rosszabb, nincs könnyen menekvés. Márpedig, ha merjük beleengedni magunkat és tiltakozás nélkül elfogadni, hogy most rossz történik velem, akkor van esélyünk kikerülni a csapdából. A rossz gondolatok ugyanúgy beszippantanak, mint az örvény és a hiszti, a kapálózás nem segít. Ha úgy érzed, el vagy veszve segíthet egy mantra, egy ima, amely képes átfordítani az elme negatív hullámzását.

Ek Ong Kar Sat Gur Prasad, Sat Gur Prasad Ek Ong Kar. Úgy lesz, ahogy mindenki számára a legjobb, ez a mantra valódi jelentése. Az ima a hit, hogy van nálam egy hatalmasabb erő, egy rendező elv, aminek megadom magam. Énekeld, amikor csak úgy érzed, hogy elárasztanak a rossz érzések, a félelmek, a bizonytalanságok. Amikor átcsapnak a hullámok a fejed fölött, amikor beborulsz. Az elme egy trükkös hely, képes egyre jobban belelovalni magát a rosszba, hajlamos túlpörögni és egy pillanat alatt átcsapni abba, hogy "nekem nem jó" "én nem vagyok elég jó". Pedig ez nem így van. Szállj ki ebből a mantra segítségével, de vigyázz, ne vidd túlzásba, ne használd túl gyakran ezt a mágikus, nagyon erős mantrát, csak akkor alkalmazd, ha tényleg szükséged van rá.

Single post: Blog_Single_Post_Widget
bottom of page