top of page

Recent Posts

Archive

Tags

A jóga kitartás

A jóga kitartás. Megtart, továbblendít, erőt ad, átalakít, a legjobbat hozza ki belőled. Fényesre csiszol. Ragyogsz.

Mindjárt itt az idei első téli tábor, Plitvice, és még nem láttam eddig teljesen kristálytisztán a témánkat. De ma megtört a jég. Pedig mindig már jóval hónapokkal előtte szoktam érzeni. Most kivételesen nem, valószínűleg azért mert az elmúlt hetekben annyi minden fölborult a magánéletemben és a hétköznapjaimban, hogy nem tudtam kellően erre figyelni.

Ma reggel futás közben viszont rájöttem! Valakinek főzés közben, másnak a kádban, nekem mindig futás közben jönnek a legjobb ötletek, valahogy abban az állapotban tudok a legnyitottabbá válni és megérezni dolgokat.

A témánk a K I T A R T Á S lesz. Az elszántság. A határozottság. A bizonyosság.

És hogy miért?

Azon kezdtem el morfondírozni, hogy hogy lehet, hogy megint itt vagyok a hegyen, kora reggel van, -8 fok a Normafán, jég, hó, nehéz terep, nem aludtam ki magam, egyébként is nyűgösen keltem, a gyerek is megint majdnem elkésett az iskolából, a kutya még mindig nem szobatiszta, nem teregettem ki tegnap este és én mégis olyan, de olyan boldog vagyok. Honnan ez az energia bennem. Tényleg, valami olyan boldogság tud reggelente ilyenkor elárasztani, amikor rálépek az erdei útra és nekilendülök, ami semmivel össze nem hasonlítható. Elképesztő érzés. Biztos más is tapasztalja, nem csak én.

Szóval elkezdtem magamon tűnődni, hogy honnan van ennyi erőm. Pedig nem vagyok már annyira fiatal. Vajon az étkezés miatt van-e például. Hogy huszonegynéhány éves korom óta nem eszem húst, azaz, több mint húsz éve. Mert biztos összefüggésben van a leadott energia azzal, hogy milyen energiát rakok be. Tehát ez az egy elég valószínű. Meg, hogy este nem nagyon eszem már. Nincs, ami elnehezítene. Persze aztán függ attól is, milyen típusnak születünk és én egyértelműen pita és vata vagyok az ajurvéda szerint, tehát tűz és szél. Szenvedéllyel csinálok mindent és nagy szabadság és mozgásigényem van. Mindkettő hajt. Na de még kell lennie valaminek. Nézzünk egy leltárt. Mi az, amiben nekem kitartásom és erőm (energiám) van. Nemes egyszerűséggel: milyen az én életem.

Hetente legalább kétszer elmegyek futni, utána ott még tornázom, erősítek és jógázom. Hetente legalább kétszer elmegyek úszni, 2500 m alatt nem jövök ki a medencéből, de mivel én versenyúszó voltam, ez nekem nem nagy szám, egyszerűen annyira hozzászokott a szervezetem, hogy ezalatt nem is érzem. Szauna. Szauna. Szauna. Hetente négy jógaórám van stúdióban, a többi nap magántanítványokkal vagyok, van olyan nap, hogy reggel és este is külön tanítok. Hetente minden nap jógázom, a saját gyakorlásommal is haladok. De minden nap leülök a gép elé is, írok, olvasok, szervezem a táborokat, ez napi több órát vesz igénybe. Van egy gyerek is itt mellettem, aki most felvételizik, elkezdett kamaszodni és most (megint) egyedül nevelem. És ott a kutyácska is, aki nemrég került hozzánk, de annyira baba még, hogy napi hatszor kell levinnem, játszanom vele, tanítgatnom, nevelnem. És ott a háztartás, ezt nem szeretem. Havi egy hétvégén tartom az oktatóképzést NaJóval. És ott vannak a saját továbbképzések, ahol meg én inspirálódom.

Aztán hirtelen rájöttem valamire. Nem lehet, hogy az étel miatt legyen csak önmagában. Az az input, persze, de ami miatt ennyi energiám van, az maga a prána (életenergia), tehát pontosan abból nyerem, hogy mindezt csinálom. Érted? Az életerő egy öngerjesztő folyamat! Akkor lesz még több energiád, ha csinálod. Az ember olyan mint a dinamó, saját maga (és magát) termeli meg. Csak ez az, ami minket továbbvisz.

A táborban szeretnék nektek átadni valamit ebből. Az én erőmből. A szilveszteri jógatáborban megbeszéltük, hogy úgy érdemes kezdeni az évet, hogy rendet teszünk a környezetünkben és a fejünkben. Hogy kitakarítunk ott is és az elmében is. Kidobálunk mindent, ami nem okoz örömöt. Megtervezzük, pl. az évrendező füzettel a következő hónapokat. Fogadalmakat teszünk. Sankalpát keresünk. Aztán csináljuk, teljes bevetéssel, teljes odaadással.

A lelkesedés ilyenkor még nagy, sokan kezdenek ilyenkor bele valami újba, például remek alkalom végre elkezdeni rendszeresen jógázni. Nem csak stúdióban, hanem otthon is. Minden reggel. Először csak 10 percet, aztán 15-öt, aztán talán egyre többet.

Sose félj nehézségeket vállalni, ne ijedj meg a felelősségtől, hogy sok lesz valami. Mindig minden visszajut hozzád, amit beleteszel azt sokszorosan ki tudod venni később.

Hogy megerősítsd magad ebben, hogy a lendület erővé váljon benned, hogy komoly elhatározássá alakuljon, hogy a céljaidat tényleg el tudd érni 2019-ben, ebben segíthetek én neked.

Kitartás. A mi történetünk a te történeted.

Mert te bármire képes vagy.

Gyakoroljuk fáradhatatlanul,

Namasté

Alexandra

Single post: Blog_Single_Post_Widget
bottom of page