top of page

Recent Posts

Archive

Tags

A jóga uralom

Az vagyok. Vagyok aki vagyok, egy vagyok azzal, az azzal, Az én vagyok, én az vagyok - azaz SO HAM, egy varázslatos védikus mantra, amely gyakorlása most kiemelten hatékony az elkövetkezendő hetekben, az Oroszlán havában. A nyári táborokban és az órákon is sokat fogjuk alkalmazni.

Az állatöv, a fejtől indulva (Kos) és a lábfejhez érkezve (Halak), közepén helyezkedik el az Oroszlán, amikor a Nap ereje teljében van, a legerősebben ragyog, a legmagasabban az égen. Ez az erő, az életerő, az élni akarás. Vagy ha nem.

A szívcsakra és a köldökcsakra, az élet szeretete, a mások felé odafordulás, az együttérzés, a feltétel nélküli szeretet, az engedés, a másoknak átadás. Vagy ha nem.

Az életöröm adja a szív erejét. Próbálj meg ebben az időszakban nagyvonalúan, jóindulattal mások felé lenni, életigenlően élni, pozitívan megnyilvánulni, szeretettel és elfogadással viselkedni, történjen bármilyen megpróbáltatás. Az Oroszlán jó esetben a bátor hős. Nem mindig könnyű, sőt, sokaknak egyenesen kihívás. Főleg most, hogy tartunk az újhold felé lesznek bizony meglepetések, mert a király, az uralkodó, a hatalom megnyilvánulhat másképpen is. Ha felfokozott akaratiságot, harciasságot, agressziót tapasztalsz most magadban vagy a környezetedben, ha rajtakapod magad, hogy megjelenik a kihaénnem, aki mindent jobban tud, aki mindenkit kioszt, aki mindig tudja a tutit, aki másokat lenéz, leszól, aki dirigál, akkor tudatosítsd, ááá, szóval ez az Oroszlán és azonnal vegyél vissza, gyakorold a visszafogottságot, az önuralmat és tartózkodj az erőszaktól és az erőfitogtatástól.

Az Oroszlán jegyhez tartoznak az erek, a szív, a gerinc, a törzs izmai, mindaz, ami erőt és tartást ad. Nemcsak fizikai erőről van itt szó, hanem lelki erőről is.

Ha már erek, akkor a visszerekről is szót ejtenék, ha megjelennek, akkor a munka, az aktivitás, az akaratosság, az agresszió (a túl sok tűz) túlsúlyba került és nem áll egyensúlyban a pihenéssel, a nyugalommal, a passzivitással, azaz a visszatérő hatásokkal (a bennünk lévő víz energiával) szemben. Amikor túltolod, akkor jelennek meg a visszerek, elsősorban a lábakon, de bárhol máshol is. A lábak a tettek, azaz előremenetel, a lépés - nem csak szimbolikusan.

Egyébként az erek karbantartásának, megtisztításának egyik legjobb eszköze a bodza, illetve a bogyójából készült szörp vagy lekvár. Használd!

Vigyázz a szívedre és tudd, az az igazi Oroszlán, aki oroszlánszívű. Aki nem másokon, hanem önmagán tud uralkodni.

Az a jógi, az vagy te.

Hari Om,

Alexandra

Single post: Blog_Single_Post_Widget
bottom of page