top of page

Recent Posts

Archive

Tags

Ne halogasd tovább!

Majd holnap. Majd később. Majd karácsony után. Majd húsvétkor. Majd jövőre. Majd akkor, ha.

Halogatás.

A halogatás az egyik legnagyobb akadály. A változás akadálya. Mindannyiunk életében megjelenik, van akinél ritkán, van, akinek ott ül állandóan a jobbján. Vannak a nagy halogatómesterek, mint ahogy van egy lány, aki a tavalyi oktatóképzésre járt, elképesztő nagy tehetség, el is végezte szépen a tanfolyamot, le is vizsgázott, viszont a mai napig nem írta meg a szakdolgozatát. Képtelen rá. Akkor azt találtuk ki, írjon a halogatás művészetéről, hátha ez segít is neki. Nagyon tetszett neki ez a téma, megígérte, hogy nekiáll. Azóta sem kaptuk meg. Ő pedig addig nem kapja meg az oklevelét.

Holnap itt a Szűz-Újhold. Vége a tervezgetés időszakának, eljött a tettek ideje. Lépj rá erre a mezőre! Itt a rendteremtés. A szortírozás. A rendrakás, a takarítás. A hétvége egy remek alkalom lesz arra, hogy rendet tegyél mondjuk az otthonodban, hogy a külső rend aztán segítse a belső rendet is. A rendre nagy szükség van, mert csak ha rend van, akkor látunk tisztán. Akkor tudjuk, hogy merre.

Tegnap találkoztam egy régi barátommal, még a gimiben jártunk egy osztályba. Azóta is egyébként minden évben egyszer találkozunk és megszámoljuk egymás ráncait, amiből hát bizony: egyre több van. Nem változunk nagyon, csak ezeknek a barázdáknak nő a száma.

Ő is egy halogatómester.

Most költözik el a családjától, elhagyta a feleségét és gyerekeit. Válnak. Persze én évek óta figyelem, milyen rossz a kapcsoltuk és, hogy nem képesek megjavítani. Azt mondta tegnap, tulajdonképpen a legjobban azt sajnálja, hogy már nem lépett 5 éve. 5 évet elpazarolt az életéből - így érez most, ez pedig bűntudattal, szégyennel tölti el. Ezek a negatív érzelmek a csakrákat zárják el, nem képesek rendesen áramoltatni a pránát, az életerőt, ha ezek megjelennek az elmében. Ha most tényleg nem változtat és nem lesz tudatosabb, akkor nem csak 5 év lesz, hanem 15. Egyébként ezt a pazarlást egyre inkább érezzük, ahogy öregszünk. 20 évesen egy vagy két év ide vagy oda nem számított. Mostanra egyre értékesebbek lesznek a napok és az órák.

Két nagy gyerekük van, mindenki labilis a nem stabil érzelmi hátterük miatt, tehát beláthatatlan következménye lett a halogatásának. A családi karma megírva, borítékolva, feladva.

Megkérdeztem tőle, hogy tulajdonképpen, mikor érezte először, hogy baj van, hogy nem fog menni. Őszintén rám nézett és azt mondta: már az elején. Hát így vagyunk ezzel.

Én is tudok ám halogatni. Például a költözést halogattam lassan négy éve. Amikor az előző lakásunkba költöztem egy csoda volt, imádtam és rengeteg mindent megadott nekem, például szerelmet, de amit aztán ott el is vesztettem. Sok mindennek fültanúi azok a falak. De négy éve érzem, hogy költözni kell és ennyi kellett, hogy meg is merjem lépni. Próbálok én is nem neheztelni magamra ezért. Nehezen lépek már költözés ügyben, mert képzeljétek, ez a 21. hely, ahol lakom. Nem lesz könnyebb az évekkel, sőt ólomnehéz lett. Viszont napok óta én is azt érzem, sajnálom, hogy nem voltam már akkor elég bátor ahhoz, hogy már rég meglépjem. Mindig vártam valamire, vagy inkább valakire. Rá kell sokszor jönnünk arra, hogy így nem is fog.

Amióta itt lakunk azóta tudok újra rendesen lélegezni, a galériába felraktam néhány képet, amik magukért beszélnek, ez a sarkon van, tőlem pár lépésnyire. Ez lett az új jógatermem, ahol a kutyával reggelente sétálunk és ahol néhány napüdvözlettel köszöntöm a Napot.

Messze tudok nézni és ez nekem nagyon fontos.

Van, hogy évek óta érzed, valami nem jó, hogy más kell. A Szűz időszaka megtámogatja most a nagy lépéseket. Használd ki ezt te is. Ne halogass tovább! Hallgass az intuíciódra, mindig megsúgja. Döbbenetes de tényleg így van. Miért nem hallgatsz rá? Ha kell válts munkahelyet, keress új otthont, menj el oda ahova kell, amit nagyon szeretünk halogatni: fogorvos, éves nőgyógyászati kontroll, vagy hívd fel a nagymamád, írd meg azt a levelet annak, akinek már régen meg kellett volna. Tisztázd.

Te is pontosan érzed, mikor van az, amikor meghaladod azt, ami vagy aki már nem szolgál. Bízz és bízva bízzál.

Szűz Újhold - eljött az idő, engedd, hogy rendezze általad az életed!

Namasté,

Alexandra

Single post: Blog_Single_Post_Widget
bottom of page