top of page

Recent Posts

Archive

Tags

Az Útközben jógája

Már biztos többször meséltem, hogy én a Buddhizmus felől érkeztem meg a jógához. Akkor kezdtem el a Buddhista Főiskolára járni (Tan Kapuja), amikor már nagyon sok kérdésem volt és szenvedélyesen vágytam értelmes válaszokra, amiket ott meg is kaptam.

Barna Gábornál voltam először jógaórán. Nála a jóga nem úgy nézett ki, mint ahogy manapság megszoktuk a jógastúdiókban. Az esti órákra valahol mindig béreltek egy termet, nem a főiskolán volt az órája, hanem valahol egy iskola tantermében vagy egy irodai nagy előadóban. Mindig úgy kezdtük, hogy ki kellett pakolni a padokat, székeket. Majd behoztunk a raktárból nagy, nehéz szőnyegeket, azokat raktuk le a hideg padlóra. Gábor felrakta a gyógyteát a kis villanyrezsóra. Meggyújtotta a füstölőket. A mosdóban öltöztem át. Elfoglaltam a helyem, leterítettem a rongyszőnyegem.

Évekig nem volt igazi matracom, ez ott senkinek nem volt. Évekkel később vettem meg a legegyszerűbbet, a mai napig azon tanítok az Anahitában, pedig ez 15 éve volt. Egy melegítő és egy póló, ez volt akkor a gyakorló ruhám, azóta is nehezen veszek fel fenszit, mert nem szeretem a műszálas, tapadós, színes nadrágokat, felsőket, de azért próbálom tartani a lépést a jógadivattal. Több, kevesebb sikerrel.

Ezt mind azért mondom el, mert, amikor én elkezdtem jógázni a körülmények egyáltalán nem voltak ideálisak, komfortosak, de sosem érdekelt. Te se akard a legszebb ruhát, a legkevésbé csúszós, drága matracot, a márkás meditációs párnát. Nincsenek kifogások, hogyha majd ez meg az meglesz, akkor jógázol.

A jógához csak te kellesz.

Gábor egyébként az ászanázás után mindig elméletet is tartott, a jógáról beszéltünk és a javas-gyógyászatról, élettanról, ami lényegében az ajurvéda. Ez az egész így együtt egy minimum három órás program volt minden héten, akár többször is.

Ami akkor rabul ejtett az a megértés volt, hogy a jóga sokkal több, mint testmozgás, a jóga a tudat művelése, a folyamatok igázása.

Tudatosíthatod, hogy te magad vagy az, aki alakítod az életed. Gondolataiddal, érzelmeiddel és cselekedeteiddel. A jóga e hármat segíti uralni, segít igazán birtokba venni képességeidet, azaz önmagad. Megtanulni önmagad irányítását és visszafogását azt jelenti, hogy egyre jobban közeledsz önmagadban a Teremtőhöz, vagyis önmagadhoz, mint Teremtőhöz, az Átman és a Brahman azonosságához.

"A test a kocsi, az energiák a lovak, a tudat a gyeplő, a jó kocsis nem hagyja, hogy a fékeveszett lovak miatt szekere irányíthatatlanná váljon. A jó kocsis erősen kézben tartja a gyeplőt, s így az úton maradva és teljes biztonságban haladva éri el a célját. A jó kocsis a jógi, a cél a Teremtővel való egyesülés és az út pedig nem más, mint az életünkben folytatott szellemi, tudati és testi gyakorlás." írja Mireisz László a Jógama című könyvében.

Ezért lett itt ennek a közösségnek a neve Útközben jóga. Mert az út a fontos. Nem az ászana, az ászana sosem cél, a lényeg, hogy mi történik közben. A jóga az én utam, hálás vagyok, hogy rátaláltam. A jóga a mi közös utunk.

Az én történetem a te történeted.

Viszont tudd, hogy hiába minden külső tanítás, amíg fel nem ébred a belső tanító.

Vedd te is a kezedbe az életed irányítását!

Gyakoroljunk fáradhatatlanul!

Namasté

Alexandra

Kép forrása: Barna Gábor, Gönczöl Szabadegyetem

Single post: Blog_Single_Post_Widget
bottom of page