top of page

Recent Posts

Archive

Tags

A hála ima

Tegnap este tartottuk az Útközben jóga táborozóival a zártkörű karácsonyi gyakorlásunkat. Minden évben fordulóponthoz érünk a fény eljövetelének ünnepén, ahol picit visszatekintünk az elmúlt évre, összegezzük magunkban, mi volt rossz és azt is, hogy mi volt jó benne. Miután ezeket leírtuk összeszedtük azt is, hogy miért vagyunk és kinek hálásak.

A hála érzése ebben az időszakban nagyon fontos, hogy ne felejtsük el hálásak is lehetünk nagyon sok mindenért, olyanért, amit természetesnek veszünk.

A hála ima.

Ima, hogy nem szakadsz el magadtól, hogy a realitás talaján állsz és igen, tudod értékelni azt, amid van. Jóga azt jelenti, képes vagyok rajta tartani a figyelmem valamin addig, amíg én akarom és azon, amin én akarom. Ezt hívom én jógának. Ha erre képes vagy, bármire képes vagy. Ez a jóga lényege, ez a legnagyobb tanítás.

A hálámat a jógában fejezem ki.

Van aki azt mondta, hálás, hogy egészséges, hálás a családja támogatásáért, hálás a férjének, feleségének, a barátoknak, hálás a meséknek, mert nehéz időszakokban erőt merít belőlük.

Mindenki hálás lehet, hogy van hol laknia, tegnap is, amikor jöttünk el, láttam a sarokba húzódva egy hajléktalant,egy talpalatnyi földön kucorogva, ahova épphogy nem esett be az eső. Hálás lehetsz, hogy van fűtésed a lakásban, hogy iható a víz a csapból (ki tudja, meddig még) hogy olyan helyen élsz, ahol még vannak évszakok és így meg tudod élni a változás törvényét könnyebben, mint mondjuk Afrikában.

Én ebben az évben értük imádkozom, nekik gyújtok mécsest karácsonykor:

Hálás vagyok a fiamnak, aki sokszor elviseli, hogy az anyja este is tanít, hogy nem csak vele, hanem másokkal is erősen foglalkozik, hogy van, hogy a hétvégét nem töltjük együtt, vagy hogy nem nyafog, ha hajnalban véletlenül felkeltem, amikor kimegyek gyakorolni. Hogy elfogadja, én maga vagyok a folyamatos változás, hullámzik velem bármilyen ütemben is haladjak, nem fog vissza, nem hátráltat.

Hálás vagyok a legjobb barátomnak, Péter Rózsanak, aki, sokan kérdezitek, de nem, nem élünk párkapcsolatban, de jól látjátok, nagyon nagy a szimbiózis közöttünk. Megbízhatok benne, számíthatok rá és ezt bármikor. Elvisel, akkor is, amikor nehéz. Meghallgat és nagyon bölcsen ad tanácsot mindig. Nem mellesleg a világ legjobb kutyaoktatója, mindig úgy tekint a kutyákra mint én a jógára, mindig érzelmi és lelki oldalról közelíti meg a kutyákat, ettől teljesen magával ragadó és egyedi az, ahogy ő az állatokat tanítja, ezzel magát és mindenkit, aki körülötte van.

Hálás vagyok az Anahita Yoga and Spiritual Centre-nek, mert itt tudok kibontakozni, mint tanár, az Anahita a bázis, ahonnan jó elmenni táborozni, de nagyon jó visszajönni is, ezért hálás vagyok Marta Szilasinak, hogy enged szabadon kibontakozni, hogy hagyja megvalósítani önnön szabadságomat és ezért hálás vagyok Barbara Kelenéke is, aki pedig segíti a szervezésemet, ami sokszor hektikus, hálás vagyok, hogy mindig türelmes és kedves velem, nélküle nem menne.

Ráadásként hálás vagyok Nagy Józsefnek, akivel olyan szakmai kapcsolatba kerültünk, ami már sokkal több szakmai kapcsolatnál, hiszen az évek alatt barátsággá érett, pedig egyikünk sem könnyű ember. A jóga fújt össze minket, nincs más, akivel ennyire mindig mindenben egyet értenénk, akivel együtt szárnyalunk, egymást inspiráljuk, ébresztgetjük, aki, amikor rá gondolok, hogy fel kellene hívni és megkérdezni ezt vagy azt és máris csöng a telefon és NaJó az. Aki kimondja a gondolataimat, mert reggel rágódom valamin és aztán találkozunk az oktatóképzésen és a NaJó arról beszél egy órát a hallgatóknak. Pont arról és pont azt, amit addig egy óráig én végiggondoltam. Össze vagyunk kötve. Hála érte, hogy találkoztunk és együtt taníthatjuk a leendő oktatókat. Nagyon szeretlek NaJó.

Erre az évre ennyi, te is írd össze és olvasgasd karácsonykor!

Te miért vagy hálás? Írj egyet ide kommentben, nagyon kíváncsi vagyok! Köszönöm <3

Ez a kép a Margitszigeten készült, a kis kápolna kapujában, ahova mindig gyerekként jártam szeretett, idős keresztanyámmal, Kerivel, akit a világon a legjobban szerettem és aki nélkül ma nem lennék az, aki. Hálás vagyok, hogy egy ideig együtt mehettem vele az úton és tanítóm volt oly sok mindenben.

A test a templom, az ászana az ima.

Hála Iyengarnak, hogy ezt mondta, mert ezzel kimondta az alapigazságot, ez így van.

Hari Om

Alexandra

Single post: Blog_Single_Post_Widget
bottom of page