top of page

Recent Posts

Archive

Tags

Együtt egyedül

Telihold lesz este. Hold a Mérlegben, Nap a Kosban. Amikor Telihold van, szembenállás van, a két minőség egymásnak feszül.


A mostani Telihold kiélezi a közösség és az egyén közötti viszonyt. Megmutatkozik a különbség Több-ség és Egy-ség között.


A másik és én.


Most az van fókuszban, hogy hogyan tudsz kettőből egyet, vagyis kettősségből egységet teremteni. Egységet magaddal. Egyességet kötsz magaddal.


Hogyan függsz másoktól és hogyan tudsz önmagaddá válni.


A kettősség mindig kétely. Az egység viszont bizonyosság.


Bizonyosság akkor jön létre, ha biztos leszel magadban. Ha megbízol magadban. Ha bízol magadban. Ha megteremted az erőt.


Valamelyik nap már írtam arról, hogy a tanítás most az, hogy megtanulj jól egyedül, magadban szilárdan lenni. Megtanulj középen lenni. Megtanulj jógiként élni.


Megtanulni jól egyedül lenni azt jelenti, hogy megtanulni önálló lenni. Önállóságot, felelősséget vállalni önmagunkért.


Felnőni.


Az önérzetünk jelölője a Hold Mérleg lett, tehát magamat a másikon keresztül definiálom. Úgy érzem, a másiktól függök, akár az életem függ mástól. Egyrészt igaz ez abból a szempontból, hogy úgy érzem, azt hiszem, a másiktól elkaphatok egy betegséget, másrészt, azt hiszem, ha megbetegszem, akkor megint csak másokon múlik, hogy meggyógyulok-e.


A tanítás azt mondja, ne a másikra mutogass, hanem vállald magad és vállald a tetted következményeit is. Amit ma megtehetsz, semmiképpen ne halaszd holnapra. A mai nap az alapja a holnapi napnak. Amit ma teszel vagy nem teszel, az kihatással lesz az életedre. Az lesz a valóságod, a jelened. A jelent te teremted, minden egyes pillanatban. Most. És most. Meg most is.


Ez tanítja a karma tana.


Tudatosságunk jelölője Kos alakot ölt, tehát most nyitva van a kapu, van lehetőségem saját magamat előtérbe helyezni. Előtérbe helyezni nem azt jelenti, hogy önző vagyok, hanem, hogy megtanulok kiállni magamért. Azt tenni és úgy ahogy azt szeretném, persze nem bántva a másikat.


Ma eljött az idő, hogy megszabadulj a megfelelési kényszertől! Azzá válj, amivé szeretné válni. Azt tedd, amit szeretnél. És főleg: azzal, akivel szeretnéd.


Ez az időszak egy nagy lehetőséget hordoz magában. Egy hatalmas lehetőség arra, hogy higgy magadban, hogy elkezdd a saját utadat járni, függetlenül másoktól, függetlenül mások minősítésétől, befolyásolásától, de együttműködve másokkal, úgy, hogy nem engeded magadat letéríteni.



Ez a leválás korszaka. A köldökzsinór elvágásának időszaka.


Az újholddal kezdve tartottam magamnak egy elvonulást, ezt általában évente egyszer, kétszer szoktam tartani egyedül, amikor elzárom magam a külvilágtól, kivonulok, kivonom magam. Ilyenkor igyekszem olyan környezetet választani, ahol vagy teljesen egyedül tudok lenni vagy ha ott van valaki, akkor vele igyekszem egyáltalán nem érintkezni.


Nagyon szigorú napirend szerint töltöm ilyenkor a napjaimat. Most is kora hajnalban keltem, reggel 50 perces meditációval kezdtem a napot, utána 2 órát ászanát gyakoroltam. Reggeli utána a kutyával 3 órát túráztunk, majd ebéd, délután elmélkedést választottam, a jóga és a buddhista tanok elméleti részeit tanulmányoztam. Kora este újból egy két órás ászanázás következett, majd egy újbóli 50 perces zen meditációval zártam a napot. A meditáció adta a nap keretét.


Erre az egy hétre maximálisan a kezembe vettem az életemet.


Most ugyanezt kell tenni hétköznapi szinten is. A vírus miatt elvonulásra vagy ítélve, önállóságra és fegyelemre. Miért olyan nehéz ezt elfogadni?


Csináld végre, mert amíg nem teszed, rá leszel kényszerítve és mennyivel jobb önállóan dönteni arról, hogy mikor mész elvonulásra. Most kénytelen vagy. Legyél egyedül, legyél otthon, ne utazgass, ne próbálj mindent úgy csinálni, mint előtte.


Mert az, ahogy eddig éltél nem volt jó.


Használd ezért az elvonulás eszméjét a mindennapokban, ha nem is ilyen intenzíven, ahogy én tettem ezalatt a hét alatt, de oszd be a napot és használd ki gyakorlásra, amíg tart ez az időszak. Nagyon szigorúan ragaszkodj ehhez a napirendhez, aki volt már velem jógaelvonuláson, táborban tudja, hogy van egy meghatározott beosztás, ugyanezt kell ezt most otthon megvalósítani. Mert ahhoz, hogy egyenes legyen a gerinced, kell ez az igazodási pont az életedben.


Csak egyenes gerinccel lehet biztonságosan haladni.


Állíts fel tehát te is egy napirendet, aminek fontos része legyen a gyakorlás. Ehhez jó támpont a meditációs program, amit indítottam, volt aki jelezte, hogy neki késő a 6:30-tól 7:20-ig mert dolgoznia kell reggel, ezért ő 5:30-tól ül le. Ez is nagyon jó! A lényeg, hogy ezt most 3 hétig tartsd.

Aki erre képes, aki ezen a folyamaton most átmegy, megtanul együtt egyedül lenni.


Együtt egyedül lenni azt jelenti, együtt létezni, de nem függni a külvilágtól. Nem függni másoktól. A másiktól nem függni.


Aki nem függ a másiktól, az szabad.


És a szabadság a legnagyobb kincs, amit elérhetsz az életedben.


Kitartást kívánok ezen az úton!


U.I.: akinek kell segítség kialakítani a napirendet, írjon és segítek a napi kötelező teendőkhöz képest kialakítani


Namasté Brávácz Alexandra #TeliholdMérleg

Single post: Blog_Single_Post_Widget
bottom of page