top of page

Recent Posts

Archive

Tags

Jön az a tavasz, nyugalom

Már majdnem tavasz volt. Már majdnem azt éreztem, igen, elindultál, jöhet a kiteljesedés.

Aztán ma reggel, amikor a szokásos reggeli kutyasétáltatás közben orkánjellegű szembe-széllel kínlódva küzdöttem magam előre, mint a Deltában, arccal szemben a jeges-havas esőnek, ami nekiütközve a bőrömnek, mint ezer tű úgy szúrtak és másodpercek alatt csuromvizes lettem, valamiben megvilágosodtam.



Na ez igazán rossz, fenékig rossz, nem ebben semmi nincs olyan, ami jó. Elkezdtem kellemetlenkedni, kínlódtam egy pillanatig, aztán elnevettem magam.


Ishvara pranidhana.


Eszembe jutott az ötödik nijáma, a jóga második lépcsőfokának utolsó eleme.

Ishvara pranidhana, az ÖNÁTADÁS.


Önátadás, amikor nincs ön, amikor megszűnik az én, amikor egybeolvad Istennel. A tettek és a gondolatok teljes átadása Istennek.


Az odaadás képessége rendkívül fontos. Hogy rá mered magad bízni valakire, főleg Istenre, akiről csak sejtéseid vannak, hogy ki ő, milyen erő, energia. Nem látod, mégis tapasztalod. Rá bízod magad, rá mered bízni magad.


Isten mindig ott van a háttérben, mindig figyel, mindig veled van. Akkor is ott van, ha éppen nem tetszik neked az életed, hosszú távon minden a tanulási folyamataidat és a környezetedben lévők tanulási folyamatait szolgálja. Egész életünk arról szól, hogy jobb emberek legyünk.


Isten sokkal jobban ismer téged, mint te önmagad. Bízz benne, add át neki magad, mert tényleg jön a tavasz, de most még próbára tesz. Újra meg újra megkérdezi, hogy képes vagy -e középen maradni, képes vagy-e az önátadásra.


Önmagamat átadni, elhagyni, letenni mindent, ami az ÉN. Tudomásul venni, hogy van egy világi rend, egy kozmikus energia, egy közös tudat, egy nálam sokkal nagyobb erő, amiben ugyan részt veszek, a része vagyok, de ez az erő határoz meg mindent, mindenben jelen van és közben mindent tartalmaz is.


Amikor átlépem az ÉN korlátait, akkor jutok el az ÖNVALÓhoz. Amikor átlépem az ÖNVALÓ korlátait, akkor jutok el Istenhez.


Engedd el az önös érdekeket, a kontrollt, azt az illúziót, hogy te tudsz mindent kontrollálni, irányítani. SO HAM, szól a mantra, az vagyok, egy vagyok Azzal, Én vagyok Ő. Akkor is így van, ha éppen számomra nem kedvezően alakulnak a dolgok. Akkor is jelen van az isteni rend, ha ez éppen nem látszik. Isten jelen van ugyanúgy a jégesőben, mint a napsütésben. A jégeső ugyanúgy kell az életben, mint az illatos napfürdő.


Minden ember képes a változásra. Minden ember képes felismerni önnön valóságát, valódi énjét. Minden problémánk és a boldogtalanság abból fakad, hogy nem tudjuk, kik vagyunk valójában. Hogy összetévesztjük magunkat valakivel, aki folyamatosan változik. Pedig Isten állandó, örökkön örökké létezni fog.


Minden lény ennek az Isteninek a része, mind egyek vagyunk és ebben összeköttetésben vagyunk. Össze vagyunk kapcsolódva.


Amikor a kisbaba 8 hónapos lesz, akkor jelenik meg először az elkülönülés érzése. Sok kisbaba addig egynek érzi magát az anyjával, akkor valami történik és megjelenik a szeparációs szorongás. Utána ez a szorongás áthatja az életünket.


Az együttlét biztonság.

Az elkülönültség érzése félelmetes, az elkülönültség szorongás.


Az isteni szeretet lényege, hogy az én, a tudat maradéktalanul feloldódhat az önátadás által.


"Add át önmagad. Adj át mindent a Legfelsőbb Szellemnek.

Helyezd egódat lábaihoz, és nyugodj meg. Ő teljes oltalmába fog venni téged. Ő mindent meg fog tenni érted.

Rögzítsd elmédet Őrá. Lásd Őt minden arcban.

Ő érte dolgozz. Ne gondolj semmi másra, csak Őrá.

Ő a te kísérőd. Ő a te világosságod. Ő vidít fel téged. Ő jönni fog, és megvéd téged a nehézségektől.

Ismételd az alábbi mantrát:

„A Tiéd vagyok, a Tiéd minden. Legyen meg a Te akaratod.”

Mikor az önátadás tökéletes és feltétlen, kiárad az isteni kegyelem. " - mondja Szvámí Sivánanda.


Nem vagy egyedül, mind az Egyben vagyunk és Ő bennünk.

Isten benned él, akárcsak te magad. Köteleződj el. Add át neki magad. Add át magadnak magad. A jóga az egyik legjobb eszköz a kapcsolat megteremtésére Isten és közted.


So Ham. Jön az a tavasz.


Namasté

Alexandra


Single post: Blog_Single_Post_Widget
bottom of page