top of page

Recent Posts

Archive

Tags

Ashtanga vinyasa kaland

Régóta szerettem volna az ashtangával foglalkozni, ugyan néhány órát kipróbáltam már az Anahitában, de mindig azt éreztem megszakadok, ez egyszerűen túlmutat rajtam. Elszántságom az viszont van bőven és talán éppen ezért nem engedett a dolog nyugodni. A hétvégén és már előző hétvégén is az Atma Jógaközpontban tartott ashtanga workshopon vettem részt.

Gauranga Das végtelen türelemmel és alázattal fogadott mindenkit. Követem a munkásságát, olvasom az írásait és azért is mentem hozzá, mert kíváncsi voltam, hogyan tart órát. Nagyon tetszett a stílusa, rendkívül tapasztalt és megbízható, stabil tudással rendelkezik, ezért ajánlom mindenkinek, aki ashtangát szeretne gyakorolni.

Nagyon megszerettem az ashtangát, de ahogy a hatha szerelem első látásra volt, ez a jógastílus még mindig csak az udvarlás fázisánál tart és még nem tudtom eldönteni, hogy leéljem-e vele az életem vagy csak egy néha (vagy gyakran) átélt kalandot jelent számomra. Nagyon kemény része maga a fizikai gyakorlás, legalábbis számomra most még az volt. Megerőltető és teljes odaadást igényel. Ha nem figyelsz, egy pillanatra is lankadna a figyelmed máris ott a sérülésveszély lehetősége. Mert folyamatosan áramlik, történik. 1 vagy 5 légzésig tartjuk ki a pózokat és a gyakorlás középső részében a pózok között egy ún. vinyasat csinálsz, amit nagyon megterhelő. És ezt folyamatosan ismételed, nincs megállás, a kihívás állandó.

Az ashtangában gyakorlatsorozatok vannak, tehát nincs meg az a szabadság, mint a hatha jógában, hogy bármelyik pózt gyakorolhatod egymás után (gyakorlatilag). Van egy kötött sorrend, ha tetszik, ha nem azt kell követned.

Iszonyú gyorsan növeli az erőt, a kitartást, az akaraterőt bár azt vettem magamon észre, hogy ezzel párhuzamosan a bennem szunnyadó agressziót is előtúrta.

Azt gondolom, hogy a kezdeti nehézségeken át kell vergődni magát az embernek, és ha megszerzi a kellő erőt és könnyebben kivitelezi az ászanákat akkor megint változik a hozzáállás. Ez benne a szép, hogy mindig újat és újat tud mutatni. A nagyon izgága elméjű ember szeretni fogja, mert mindig történik valami, de megvan a veszélye, hogy túlpörgeti, számára az is kihívást jelenti, hogy ebben az áramlásban meg tudja állítani magát. Egy lassabb embernek is jó, hiszen rákényszerül, hogy részt vegyen ebben a lüktető áramlásban. Férfiaknak különösen ajánlom, hiszen ők szeretik főleg a kihívásokat.

És rám milyen hatással volt? Konkrétan ledobtam két kilót és valahogy olajozottabb minden ízületem. Nehéz kaját egyáltalán nem kívántam, de már olajban sültet sem. Ez a fizikai része. Ami ennél lényegesebb, teljesen kisimított vagy más szóval kiegyensúlyozott, biztos a fizikai fáradtság is szerepet játszik, de lenyugtatott, a nap hátralévő részében csak mosolyogtam és odaadással fordultam mindenki felé. Valahogy segít abban, hogy kívülre tudom helyezni magam, az események fölé, azt hiszem, ezt hívják tudatosságnak.

Az ashtanga egy nagyon intenzív módszer, feltétlenül próbáljátok ki!

Itt egy érdekes cikk az ashtangáról:

http://www.nlcafe.hu/ezoteria/20150310/astanga-joga-no-ero/

Single post: Blog_Single_Post_Widget
bottom of page